Anmeldelse: Skjønnheten og Udyret Av Georgetown Palace Theatre | CTX Live Theatre

Anmeldelse: Skjønnheten og Udyret Av Georgetown Palace Theatreby Michael Meigs

Kristin Degroot og venn (foto: Vicki Ferguson Hitt)jeg nølte etter Georgetown Palace lørdag matinee ytelse Av Skjønnheten og Udyret, tenkt å si hei Til Kristin Degroot, den søte sopran som spiller Belle. Da jeg så spenningen på scenen godt etter gardinanropet, ble jeg behandlet med en umiskjennelig demonstrasjon av hvorfor denne produksjonen kjører sterk og full for sin mer enn seks ukers løp som Palassets årlige Store Store Ferieeventyr.

DeGroot var omgitt av sine fans, et trykk av små jenter med glitrende øyne. De var en veloppdragen publikum, tålmodig tar svinger for en mulighet til å snakke med stjernen, posere med henne og ofte for ikke å få en entusiastisk klem. Det er den slags adulation du kan se På Disney World når tegn kjent Fra Disney tales ønsker deg velkommen og stiller for øyeblikksbilder, en påminnelse om At Onkel Walt og hans etterfølgere har bygget et magisk mytepalass i Den Amerikanske bevisstheten, en som ikke viser tegn på fading i vår nåværende alder av angst. Disneys fabler absorberer Og reflekterer amerikas optimisme, og fungerer som et Bedre Magisk Speil enn noe du kommer til å se på nyhetsnettverk eller Facebook.

Belle er viet til sin kjære gamle søte galne far, og hun er modig og uselvisk til det punktet å avstå verden og tilby seg som gissel for det brå og utålmodige Dyret som bor i det forbannede slottet. De første første sekundene av stykket viser oss hvordan han kom dit; hans hovmod som en kjekk prins fikk ham slått med en forbannelse, forvandlet til et dyr med spor av ulv, okse og vortesvin. Ikke rart han er gretten!

Gratulerer skyldes den ikke navngitte designeren av sminke for Dyret; kanskje Dette Var Tamar Madrigal, kreditert for kostymen.

Tiden løper ut i det fortryllede slottet, preget av kronblader som faller fra en fortryllet rose, og husholdningenes beholdere forvandles til husholdningsobjekter: avuncular Cogsworth (Curt Olson) er halvklokke, Jennifer Tucker Som Fru Potts er en sjarmerende lifesize tekanne som ville være ganske hjemme under trappene på Downton Abbey, og hennes barnbrikke (Katelyn Illig) er en kopp med et søtt barnestort ansikt. Creighton Moench er en vagt fransk aksent Lumiè, som er blitt en kandelabra med noe urovekkende stearinlys stubber i stedet for hender.

(foto Av Magdalee Zavala)

Ismael SOTO III (Foto Av Andy Sharp) landsbyen som bookish Belle etterlater seg, er befolket av sitt eget utvalg av morsomme folk. Genuint kjekk Og trim Phil Rodriguez er strutting Gaston, egoist som leches Etter Belle og vil trolig være quarterback av landsbyen fotballag. Buddy Novak spiller sin groveling komiske sidekick LeFou (fransk: The Fool), og gir en kraftig komisk ytelse med en tydelig goofy lilt. Og Palasset fyller scenen med andre folk i alle aldre-blant mine favoritter var ‘Dumme Jenter’ Emily Niswonger, Katya Welch og Caliegh Wilson. Det er mye bevegelse og klovning regissert Av Ron Watson, dans Av Vincent Sandoval og sang prepped av musikkregissør David Sherline. Musikken er forhåndsinnspilt og drives Av Lannie Hilboldt gjennom en mystisk ‘Orchextra’ – enhet. Kostymer Av Ramona Haas Av Et Kutt over spranget til syne med lunefull overdrivelse av tegneserie kunst

Dette er todimensjonale tegn for det meste, og ikke bare fordi de er modellert etter en animert film. Det mest åpenbare unntaket er Udyret. Ismael Soto gir oss en shaggy skapning hvis hjerte egentlig ikke er til å være slem; han bjeffer, men biter ikke til wolves truer Belle. Kontrasten med bygutten Gaston er bevisst og godt realisert, for Vi ser Dyret både lengsel og læring. Hans siste handling transformasjon tilbake til en kvalifisert menneskelig prins er overraskende, akrobatisk og imponerende-enda mer for de av oss som så nøye på hvem Som så Soto stole På DeGroot for å sikre sele snaps som var i ferd med å løfte ham høyt over scenen.

EKSTRA

Klikk for å se program utdrag Fra Georgetown Palace produksjon Av Disneys Skjønnheten Og Udyret

Skjønnheten og Udyret