är Mackinac Island så hundvänligt som det ser ut

vi tog äntligen en sista minuten resa till Mackinac Island med vår hund den första veckan i oktober. Vi anlände söndag kväll. Jag ringde kvällen innan och fick reservationer på Holiday Inn Express i Mackinaw City. Även om jag hade sett på en av deras webbplatser att de bara tillät hundar under 30 pund, sa de till mig att storleken inte spelade någon roll och det fanns ingen extra kostnad för honom. Vi var tvungna att stanna på första våningen som vi föredrog med honom ändå. Jag var mycket imponerad av hotellet. Det hade alla bekvämligheter vi behövde, var ren, alla var vänliga och det hade en mycket bra frukost buffet. Det var en kort promenad (ca 2 kvarter) till stranden område som var stor. Den enda nackdelen var att det var precis bredvid Mackinac Bridge som kan vara ett problem för vissa. Vi kunde höra trafiken ibland, men det var inte ett problem för oss. Om buller som det stör dig, be om ett rum i andra änden av hotellet.
vi såg inga matställen som hade utanför områden där vi kunde ta honom, men alla hade överföring tillgänglig. Det fanns andra hundar som gick runt på koppel också (inte i butikerna förstås). Vid den tiden av året (och under veckan) var det inte trångt, och vi var väldigt glada att vi bestämde oss för att ta honom.
måndag körde vi upp till Sault Ste. Marie och sedan vidare till Tahquamenon Falls. Vi körde bara genom staden för att se den. Det finns verkligen inget vi kunde göra med honom där-hundar var inte tillåtna i Soo Locks park-området – men vi visste det. Ville bara se vad som fanns där eftersom vi var så nära. Jag tror att de kan tillåtas på båtturer genom slussarna på den kanadensiska sidan. Älskade Tahquamenon Falls (de är tillåtna på koppel och det fanns en hel del hundar där). Vi åt på Camp 33 (Jag tror att det är vad det kallas). Det finns en presentbutik med restaurang. Han tilläts på däckområdet (och det finns också picknickbord i närheten). Maten var bra.
tisdag tog vi Sheplers färja över till Mackinac Island. Han var fri och gjorde bra-hans första gång på en båt av något slag. Vi satt på översta däck ( vårt val) – bara en varning, Det är väldigt blåsigt. Glad att vi var där uppe, men också glad att jag hade en huva. Det finns också ett slutet bottendäck.
det är mycket trångt när du först stiger av färjan, men affärsområdet är inte så länge (kan inte föreställa mig hur det är i den hektiska säsongen) och det rensar ut efter ett par kvarter i båda riktningarna. Vi visste verkligen inte vad han skulle göra runt hästarna. Han är en jakthund och skäller på rådjur, etc. i vår trädgård, men han ignorerade i princip bara hästarna.
vi gick längs stranden, uppför trappan till Arch Rock och tillbaka ner, och sedan tillbaka till staden. Vi tog en vagn. De var väldigt trevliga, frågade även om han ville dricka ur hästarnas vattenhink. De sa att de vanligtvis har hundarna sitter på baksidan av vagnen som var bra med oss. Vi var på två olika vagnar och det fanns redan hundar i ryggen på den andra, så vi satt i den andra raden-han var bra där också.
vi åt på Mary ‘ s Bistro. De hade bord på framsidan (vid gatan) och till och med förde honom lite vatten när de tog med oss. Maten var fantastisk.
tyvärr är det så länge, men kanske det kommer att hjälpa någon i framtiden.
den korta formen är att vi tyckte att området var en mycket hundvänlig plats och hundarna vi såg verkade vara nöjda. Naturligtvis kan det vara annorlunda i den livliga sommaren och du vet aldrig vad en hund kommer att göra. Vi hade en bra resa. Tack till alla för din hjälp och även till
mcmckissic1 på ett annat inlägg.